blog rowerowy

Do Kwidzyna i spowrotem promem

Wtorek, 31 lipca 2012 Kategoria >100, sam
Km: 112.36 Km teren: 1.00 Czas: 04:41 km/h: 23.99
Pr. maks.: 53.46 Temperatura: 20.0°C HRmax: 188188 ( 94%) HRavg 145( 73%)
3162: 3162kcal Podjazdy: 274m Sprzęt: Kellys Axis Aktywność: Jazda na rowerze
Kolejna urlopowa przejażdżka, tym razem po Powiślu. Dzisiaj dużo chłodniej niż ostatnio, ale to właśnie była idealna pogoda na rower. Słońce i 20 stopni ciepła w zupełności wystarczą. Do Kwidzyna jechałem pod wiatr, który z godziny na godzinę się wzmagał, jednak nie utrudniał jakoś szczególnie jazdy. Pierwszy krótki postój zrobiłem w Białej Górze.

Nogat wpadający do Wisły © sastre

Wyremontowana śluza w Białej Górze © sastre

Śluza w Białej Górze © sastre

Dalej już prosto do Kwidzyna przez Korzeniewo. W Marezie moje nozdrza zaatakowały dwa zapachy i tym razem nie chodzi o szambo ;) Najpierw minąłem pole ze świerzo zbieranym koperkiem, a potem przejechałem obok palarni kawy, z której unosił się zapach zbożówki. To chyba najładniej pachnąca wieś, przez którą przejeżdżałem. Obok takiego zakładu mógłbym mieszkać i nie narzekałbym na wyziewy ;) Po tym wszystkim, zadowolony zjadłem śniadanie na zamku.

Skrzydło zachodnie zamku w Kwidzynie © sastre

Chciałem wrócić przez Opalenie, ale prom w Korzeniewie był nieczynny z powodu niskiego stanu wody. Cofnąłem się więc do Janowa na inny prom. Tam straciłem prawie godzinę bo strasznie wolno płynął. Na szczęście powrót miałem z wiatrem, więc dość szybko mi potem zeszło.